Heilige Jozef

Voorspreker, steun, en gids in moeilijke tijden

gepubliceerd: donderdag, 22 april 2021
Glas-in-loodraam met de heilige Jozef in klooster Brakkenstein

Paus Fran­cis­cus een Jozef­jaar af­ge­kon­digd (van 8 de­cem­ber 2020 t/m 8 de­cem­ber 2021). De heilige Jozef wordt aan­be­vo­len als “voor­spre­ker, steun, en gids in moei­lijke tij­den”. Jozef is de man van Maria, de moe­der van Jezus, en samen met haar heeft hij voor Jezus gezorgd. In de H. Schrift komt Jozef maar een enkele keer naar voren. Wat weten wij van hem en wat kan dat voor ons leven betekenen?

Video

In een korte video ver­telt staf­me­de­werker van het Centrum voor Pa­ro­chie­spi­ri­tua­li­teit Tim Schilling, ver­wij­zend naar het Jozef-raam in het klooster Brakkenstein waar het centrum geves­tigd is, wat Sint Jozef betekent voor zijn eigen geloof en leven.

Patris Corde

Meer over de heilige Jozef kunt u lezen in de apos­to­lische brief Patris Corde (‘Met een Vaderhart’) van paus Fran­cis­cus.