Begraafplaatsen

Grieve not for me, my Children dear - I am not dead, but sleeping here - I was not yours, but Christs alone - He loved me best, and took me home (grafsteen Ierland)

In onze taal heet het ‘kerkhof’, en je denkt daarbij aan een hof of tuin bij de kerk. De duits­ta­lige lan­den spreken van ‘Friedhof’ wat doet denken aan de wens dat hij of zij ‘moge rusten in vrede’. Onze paro­chie­kerkhoven combineren beide bete­ke­nissen: we proberen een hof of tuin bij de kerk te creëren die door goed on­der­houd en beheer vrede uit­straalt, waar de over­le­de­nen kunnen rusten in vrede en waar ook de nabe­staan­den bij hun bezoeken iets van die vrede kunnen ervaren of zono­dig terugvin­den.

Achter de kerk

Zowel in Haas­trecht als Schoon­hoven liggen de begraaf­plaatsen achter de kerk een mooie rust­plaats bij de paro­chie­kerk.

Openingstij­den

De begraaf­plaats in Schoon­hoven is alleen over­dag geopend van 9.00 tot 17.00 uur.

De begraaf­plaats in Haas­trecht is vooralsnog altijd open.

Do­cu­menten

Fotoserie

Klik op een foto voor een uitvergroting.